امتیاز دهید.

در دنیای امروز بیشتر افراد جامعه، آشنایی کافی با دستگاه کارتخوان سیار یا پوز را دارند و از امکانات و مزایای این دستگاه بهره می برند. دستگاه کارتخوان از قابلیت های ویژه ای برخوردار است که می تواند هم برای کسب و کارها و هم برای دارندگان کارت های بانکی مفید باشد. تنوع دستگاه پوز با توجه به نحوه ارتباط با درگاه های بانکی و امکانات آن مشخص می گردد. یکی از مدل های دستگاه پوز، کارتخوان سیار یا بی سیم است که با گسترش شبکه دیتای تلفن همراه در کشور، به بازار ایران معرفی شد.

کارتخوان سیار

کارتخوان سیار

ورود دستگاه کارتخوان سیار به ایران سبب شد که مشتریان و صاحبان کسب و کارهای مختلف، تبادل وجوه نقد را در خرید و فروش های روزانه خود حذف کنند و به وسیله این دستگاه اقدام به انجام تراکنش های بانکی نمایند. قبل از اینکه دستگاه کارتخوان سیار وارد بازار شود، استفاده از دستگاه های سیم دار مرسوم بود که محدودیت هایی را برای کاربران خود ایجاد می کرد. برای اینکه این دستگاه ها کار کنند، باید حتما به یک خط تلفن ثابت وصل شوند و در هنگام تراکنش باید خط تلفن آزاد باشد. همچنین دستگاه های پوز سیم دار با برق شهر کار می کنند و به وسیله یک آداپتور به پریز برق وصل می شوند. دستگاه پوز سیم دار را نمی توان با خود جابجا کرد و درهر مکان برای تراکنش های بانکی استفاده نمود.

کارتخوان سیار چه مزایایی دارد؟

دستگاه کارتخوان سیار به دلیل داشتن مزایای فراوان به خصوص تسهیل کردن دریافت و پرداخت وجوه در هر مکان، توانسته توجه بسیاری از کسب و کارها را به خود جلب کند. کسب و کارهای کوچک که ممکن است به صورت سیار فعالیت کنند، یکی از طرفداران پروپاقرص این دستگاه ها هستند. علاوه بر کسب و کارهای سیار، پیک های موتوری، ماموران اداره پست و … به دستگاه کارتخوان سیار مجهز شده اند و دیگر نیازی به دریافت وجه نقد و نگرانی بابت گم شدن یا سرقت آن را ندارند.

همانگونه که گفته شد، در گذشته کسب و کارهایی که مکان ثابتی نداشتند و همیشه در حال جابجایی بودند امکان استفاده از پوزهای با سیم برایشان فراهم نبود، زیرا این دستگاه ها نیاز به خط تلفن ثابت دارند. اما با توسعه شبکه دیتا و سیم کارت های تلفن همراه، فرصت آن فراهم شد تا دستگاه های پوز ارتقا پیدا کنند و به صورت بی سیم تولید شوند. برای استفاده از کارتخوان سیار کافی است یک سیم کارت تلفن همراه که قابلیت ارسال و دریافت داده را داشته باشد تهیه کنید و آن را در دستگاه پوز بی سیم خود قرار دهید. بدین ترتیب شما می توانید به درگاه های بانکداری الکترونیک وصل شده و تراکنش های بانکی مورد نیاز خود را انجام دهید. دستگاه کارتخوان سیار، شارژی است و نیاز نیست آن  را به طور مستقیم به برق شهر وصل کنید. بنابراین اگر برق شهر قطع شود، کارتخوان سیار همچنان قابل استفاده خواهد بود.

پوز سیار بانکی

دستگاه کارتخوان سیار چه ویژگی هایی دارد؟

۱- مهم ترین خصوصیت دستگاه کارتخوان سیار این است که می توان آن را به راحتی با خود حمل کرد و در هر مکانی از آن استفاده نمود.

۲- کارتخوان سیار نیاز به برق شهر ندارد و با باتری قابل شارژ کار می کند. در حالت آماده به کار، این دستگاه حدود ۱۰ ساعت شارژ نگه می دارد و در حالت فعال می تواند تا شش ساعت روشن مانده و تراکنش های بانکی را با موفقیت به پایان رساند.

۳- دستگاه کارتخوان سیار می تواند به صورت معمولی یا هوشمند، عمل خواندن کارت های بانکی را انجام دهد. در حالت معمولی باید کارت بانکی را در شیار کنار دستگاه بکشید و در حالت هوشمند بدون تماس و با نزدیک کردن کارت بانکی، تراکنش انجام می شود.

۴- در این دستگاه ها معمولا ماژول وای فای برای ارتباط با رایانه تعبیه شده است.

۵- دستگاه کارتخوان سیار را می توان به شبکه داخلی وصل نمود.

۶- کارتخوان سیار از طریق GPRS قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را دارد.

۷- دستگاه پوز بی سیم نسبت به دستگاه سیم دار از وزن سبک تری برخوردار است.

چه کسب و کارهایی برای استفاده از کارتخوان سیار مناسب هستند؟

از کارتخوان بی سیم در کسب و کارهای مختلفی استفاده می شود. این کسب و کارها شامل موارد زیر است:

  • پارکینگ های خودرو

  • مشاغلی که هزینه کالا و خدمات خود را درب منزل تسویه می کنند

  • پارکبان های سطح شهر

  • بازرسین شرکت اتوبوسرانی که کارت های بلیط را چک می کنند

  • پیک های موتوری

  • ماموران شرکت پست

  • دست فروشان و خرده فروشان دوره گرد

  • و بسیاری مشاغل دیگر

پکس اس 90

ارزانترین کارتخوان سیار کدام است؟

پوزهای بی سیم زیادی وارد بازار ایران شده است که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. یکی از این دستگاه ها، کارتخوان s90 است. این کارتخوان ساخت شرکت پکس تکنولوژی بوده و از طریق دیتا سیم کارت تلفن به درگاه های بانکداری الکترونیک متصل می شود. کارتخوان s90 تراکنش های خود را از طریق سرویس GPRS انجام می دهد. برای بکار انداختن این دستگاه کافی است یک سیم کارت که دیتای آن فعال شده باشد تهیه نموده و در شیار مخصوص قرار دهید. سپس کارتخوان s90 را روشن کنید و از آن استفاده نمایید. بهتر است سیم کارت شما از ۴G پشتیبانی کند تا تراکنش ها با سرعت بیشتری انجام شود. دستگاه کارتخوان s90 وزن نسبتا سبکی دارد و در برابر ضربه از خود مقاومت نشان می دهد. کارتخوان s90 را می توان ارزانترین کارتخوان ایران معرفی نمود. کارتخوان سیار جی ۲  و پکس s58 از دیگر کارتخوان های مقرون به صرفه می باشد.

کارتخوان s90 چه ویژگی هایی دارد؟

آنچه که برای یک دستگاه کارتخوان سیار مهم است، ظرفیت باتری، سبکی، سرعت انجام تراکنش و کوتاهی مدت زمان چاپ رسید می باشد. کارتخوان s90 که توسط یکی از پیشرفته ترین شرکت های حوزه پرداخت الکترونیک یعنی شرکت پکس تکنولوژی طراحی و تولید شده است، یک کارتخوان مقرون به صرفه و دارای ویژگی های  منحصر بفرد است.

این دستگاه که آن را ارزانترین کارتخوان سیار می نامند، یک باتری لیتیومی با ظرفیت ۲۲۰۰ میلی آمپری دارد که می تواند یک روز کامل دستگاه شما را فعال نگه دارد. همچنین کارتخوان pax s90 به گونه ای طراحی شده که در دست به خوبی جا می گیرد و کار با آن راحت است. از طرف دیگر وزن سبک و ابعاد مناسب این دستگاه، حمل و نقل آن را آسان نموده است.

 مشاهده مشخصات و قیمت کارتخوان های موجود ارتباط ۲۴

نکته : تبلیغاتی در فضای مجازی مبنی بر ” کارتخوان رایگان ” مشاهده کردین از صحت مطالب آگهی دهنده اطمینان حاصل فرمایید.