5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای کامل نحوه  خرید و استفاده از صندوق فروش

صندوق فروشگاهی

صندوق فروش فروشگاهی

در حال حاضر داشتن صندوق پول یک انتخاب تجاری مهم تر از همیشه برای بازرگانان است. البته، سیستم امروزی چیزی بیش از یک کشو پول است. این ترکیبی از نرم‌افزار فروشگاهی و یا نرم افزار حسابداری و سخت‌افزار هوشمند است که می‌تواند انواع فرآیندهای شرکت را مدیریت کند، اشکال فعلی پرداخت را انجام دهد، و حتی موجودی و سفارش سفارش دهد. بیایید اشکال مختلف صندوق و نحوه استفاده از آن را بررسی کنیم.

بررسی اجمالی   

صندوق فروش چیست؟

انواع صندوق فروش

صندوق الکترونیکی (ECR)

صندوق پول POS

صندوق موبایل

صندوق پول مبتنی بر ابر

چگونه از صندوق فروش استفاده کنیم؟

نتیجه

صندوق فروش چیست؟

یک صندوق پول با یک کشو در پایین برای نگهداری پول متصل شده است. پس از افزودن ارزش محصولات خریداری شده، این دستگاه به صورت خودکار یک رسید چاپ می کند و معاملات نقدی را مطابق معامله دستی فروش انجام شده در محل فروش پیگیری می کند به طور مثال صندوق فروش رستورانی

انواع صندوق فروش

صندوق الکترونیکی (ECR)

صندوق فروشگاهی رستورانی

سخت‌افزار معمولی صندوق‌های پول الکترونیکی شامل یک کشو پول در پایین و یک صفحه ورودی یا پد بالای آن است. چاپگرهای رسید و بارکد خوان نیز همراه این تجهیزات می باشد. آنها می توانند با باتری تغذیه شوند یا به یک پریز وصل شوند.

صندوق الکترونیکی (ECR)

 

صندوق پول POS

صندوق رستوران دست دوم

دنیای صندوق‌های پولی در چند دهه اخیر به‌ویژه با معرفی سیستم‌های نقطه فروش (POS) به شدت تغییر کرده است. این سیستم ها عملکردهای بسیار بزرگتری را ارائه می دهند که امکان سفارشی سازی تخصصی تری را فراهم می کند.

اسکنرها همیشه گنجانده شده اند و به شرکت اجازه می دهند با استفاده از نرم افزار POS داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند. تحلیل‌ها و رویه‌های تجاری مهم، مانند مدیریت موجودی و تجزیه و تحلیل عملکرد محصول نیز ممکن است با استفاده از این نوع انجام شوند.

صندوق پول POS

صندوق موبایل

این نوع اغلب قابلیت‌های مشابه صندوق‌فروشی‌های رومیزی کلاسیک را دارد، اما هزینه کمتری دارند. تبلت‌ پوزها ، برخلاف صندوق‌های رومیزی، می‌توانند به راحتی در فروشگاه جابجا شوند و به کارکنان این امکان را می‌دهند که به سرعت و به راحتی مشتریان را بررسی کنند. روشن کردن این تبلت‌ها ساده است و در شلوغ‌ترین زمان‌های روز، یک خط پرداخت اضافی یا تسویه‌حساب تلفن همراه ایجاد می‌کند.

کارت خوان سیار szzt 8223 اندرویدی

کارت خوان سیار szzt 8223 اندرویدی

صندوق موبایل

صندوق پول مبتنی بر ابر

اکنون ابر می‌تواند رایانه‌ها و تبلت‌ها را کنترل کند، که جدیدترین پیشرفت است. در واقع، یک سیستم مبتنی بر ابر اتصالات بیشتری را امکان پذیر می کند. یک سیستم ابری ممکن است از هر مکانی با اتصال اینترنت با استفاده از هر دستگاه سازگار قابل دسترسی باشد. در نتیجه، این صندوق‌ها ممکن است از یک مکان دور نظارت و به روز شوند.

چگونه از صندوق فروش استفاده کنیم؟

صندوق پول یک ابزار واقعا مفید برای هر شرکتی است که می خواهد فروش خود را بهبود بخشد. علاوه بر این، دستگاه یک رسید برای مصرف کننده صادر می کند که شامل مراجع خرید است. در اینجا راهنمای گام به گام نحوه استفاده از صندوق فروش آورده شده است:

  1. بررسی کنید که آیا دستگاه نوار چسب دارد یا خیر. این رسیدی است که شما در اختیار مصرف کننده قرار می دهید و به عنوان سابقه تراکنش برای شما عمل می کند.
  1. از آماده بودن کشوی صندوق فروش مطمئن شوید. باید جایی برای پول خرد و صورتحساب ها وجود داشته باشد و اسکناس های بزرگتر و رسیدهای کارت اعتباری معمولاً در زیر کشو نگهداری می شوند.
  1. محصولات را اسکن کنید. صندوق پول باید هر کالایی را که مشتری مایل به خرید است اسکن کند. این اطلاعات شامل تعداد واحدهای موجود در انبار و همچنین قیمت محصول می باشد.
  1. پس از اسکن همه محصولات، دکمه “Total” را فشار دهید و کل به نمایش گذاشته می شود. سپس مشتری از مبلغ بدهی به آنها مطلع می شود.
  1. مقدار پولی را که مشتری به شما می دهد را وارد صندوق کنید، و آن به طور خودکار مقدار پولی را که باید به آنها بدهید محاسبه می کند. ثبت به شما اطلاع می دهد که باید مقدار مشخصی از تغییر را به مصرف کننده برگردانید.
  1. کارت های اعتباری را به عنوان روش پرداخت بپذیرید. هنگامی که یک مصرف کننده با کارت اعتباری به جای پول نقد پرداخت می کند، از یک دستگاه برای پردازش تراکنش استفاده می شود. این اطلاعات در رسیدی که دریافت می کنید وجود خواهد داشت. کپی رسید مشتریان همان چیزی است که شما باید به جای پول در کشو قرار دهید.
  1. رسید را به مشتری بدهید تا معامله نهایی شود.

قیمت صندوق فروشگاهی

جهت خرید و استعلام قیمت صندوق های فروشگاهی که مناسب برای تمامی مشاغل از جمله رستوران و سوپرمارکت ها می باشد و به صورت نو  و  صندوق فروش دست دوم موجود می باشد  به لینک درج شده مراجعه فرمایید 

نتیجه

اکنون که نحوه استفاده از صندوق پول را می دانید، می خواهیم نرم افزاری را ارائه دهیم که می تواند به خوبی با این دستگاه کار کند. ارتباط ۲۴  یک ارائه دهنده POS مبتنی برای خرده فروشان در سراسر ایران است. جهت  اگر علاقه مند هستید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید .